מה בין אנרגיה ירוקה, השקעות ומיתוג?


בעסקים השקעה  זה רכישת ציוד או מלאי בתקווה שיניבו הכנסות עתידיות. מיתוג מוגדר כזיהוי ייחודי של מוצר ,שרות או פעילות עסקית.  על פי ויקפדיה ההגדרה של אנרגיה ירוקה הוא כינוי כללי לסוגי  אנרגיה, אשר אינם מזהמים את הסביבה הטבעית. איך שלושת הדברים מתחברים, איכות הסביבה והפחתת פליטת גזי חממה עם העולם העסקי הקשוח ועולם שיווק והמיתוג. ובכן לאחרונה נתקלתי בחדשה מעניינת בווישנגטון פוסט שעניינה מהלך עסקי, השקעה, שמבצעת רשת סטארבקס שתכליתה מעבר לאנרגיה ירוקה.

רשת סטארבקס סגרה 400  חנויות בתגובה למיתון,ולמרות זאת ולמרות העלות הרשת דוחפת קדימה את תוכניתה להפוך עצמה לעסק ידידותי לסביבה. סטארבקס היא חלק מהתנועה הגוברת של קמעונאיים להפחתת השפעתם על הסביבה.  1,300 ארגונים נרשמו השנה לתוכנית האמריקאית לבנייה ירוקה לעומת 900 בשנה קודמת. הם מאמינים שהתגמול יבוא בהמשך הדרך, והשקעתם תכוסה על ידי הפחתת הוצאות אנרגיה וזיהוי חיובי יותר ע"י הצרכנים.

סטארבקס הייתה מחלוצות אימוץ האנרגיה הירוקה, והצליחה להשיג תקן LEED עוד לפני 10 שנים לסניפיה באורגון. והחל מהשנה רשת בתי הקפה מתכננת לירק את כל סניפיה החדשים ואלה שבבעלותה, סה,כ כ – 100 חנויות. ביצוע פרוייקט כזה הוא לא זול, סטארבקס לא מגלה את העלות, אבל החברה מצפה לירידה של 25% בצריכת החשמל, עקב השקעתה היום בטכנולוגיות יותר ידידותיות לסביבה. החברה רשמה ירידה שולית כבר היום בחסכון לתאורה, וזכתה לעוד כמה נקודות זכות אצל לקוחותיה, מעבר לקפוצ'ינו טוב ביום חורף חם.

תחשבו על זה..


כתיבת תגובה